האפקטיביות המפתיעה של פרסום בחנויות

מחקרים שנעשו מצביעים על כך שהצרכנים נמשכים יותר לפרסומות מחוץ לבית, כולל כאלה המוצגות על גבי מסכים לחנויות. הם מוצאים אותן יותר מעניינות, מוכנים להשקיע יותר זמן בצפייה בהן, וזוכרים אותן לזמן רב יותר, למה זה קורה?

מטרת העל של כל תכנית פרסום היא להגיע לקהל יעד ממוקד ככל שניתן, לדוגמה: אם יש תוכנית בטלוויזיה שמכוונת לקהל היעד שלנו, אנחנו ננסה לפרסם דווקא במסגרת אותה תכנית על מנת להגיע לאותו קהל היעד.
אפשר לראות דוגמה לכך בתחום הפרסום באינטרנט; אחת הסיבות העיקריות לצמיחה המתמדת בשוק הזה היא היכולת להתאים את הפרסומות לקהל היעד. באינטרנט האתרים מחולקים לנושאים ותתי – נושאים וכל נושא מושך אליו קהל יעד מסוים, כל שנותר לנו הוא להחליט באיזה קהל יעד אנחנו רוצים להשקיע, ולפרסם באותו אתר.

מסכים לחנויות – העתיד כבר כאן

המדיה המסורתית ששימשה עד היום כפלטפורמת הפרסום העיקרית הולכת ומחווירה לעומת הפתרונות הטכנולוגיים כדוגמת מסכים בחנויות, שמאפשרים לנו כיום להגיע לקהל יעד ממוקד יותר מאי פעם. עד היום, היינו מנסים להגיע לקהל היעד כשהוא בבית, מפריעים לו באמצע התוכנית האהובה עליו, מכריחים אותו לצפות בפרסומת ומתחננים ש"יישאר איתנו", וגם אז, שורה של 20 פרסומות שחוזרות על עצמן, מנסות לשחזר איזושהי תבנית פרסומאית שאולי מצליחה לחדור את המחסום השכלי שהצופה שם בינו לבין הטלוויזיה.
כל זה מביא אותנו למסקנה אחת: לא צריך להכריח את הצרכנים לצפות בפרסומות, צריך לתת להם את הפרסומות שהם רוצים לראות, בזמן שהם רוצים לראות אותן.

בניגוד למה שניתן לחשוב, הצרכנים אוהבים פרסומות, הן נותנות להם ידע, הן משעשעות אותם, ולפעמים הם סתם צריכים מישהו שייעשה בשבילם את ההחלטה מה לקנות. הם מקשיבים לפרסומות, הם קוראים פרסומות והם צופים בפרסומות מרצונם החופשי, כל מה שאנחנו צריכים לעשות, הוא לתת להם את הפרסומות שהם רוצים לראות.

אז איך עושים את זה?

  • טכנולוגיה

    טכנולוגיית הפרסום הדיגיטלי כדוגמת מסכים לחנויות מצליחה להביא אותנו קרוב ככל שניתן לקהל היעד שלנו. באמצעות שליטה על מספר גורמים אנחנו יכולים בקלות להגיע לקהל יעד ממוקד שמעוניין להקדיש מזמנו בשביל לשמוע מה שיש לנו להגיד. אנחנו לא צועקים, אנחנו מתקשרים.

  • מיקום

    מיקום המסכים בחנות או בעסק חשוב מאוד; הוא קובע מה אנחנו רוצים למכור ולמי. חשוב לבחור במקומות שישפיעו על הלקוח בצורה המרבית. דוגמאות לכך הן : חדר המתנה, ליד הקופות בסופר, בחלון הראווה. כל המקומות הללו תופסים את הלקוח בזמן שהוא מחפש בידור זמני ויש לו זמן להתעניין במוצרים נוספים. זוהי צורת הפרסום האפקטיבית ביותר. ברגע שהלקוח צופה מרצונו בפרסומות שלנו, המסר ייכנס עמוק יותר, וייזכר תקופה ארוכה יותר.

  • תוכן

    כמובן שחובה להתאים את התוכן המוצג למיקום, אם תפרסם על מבצע לחבילת נקניקים בתור לקופה, סביר להניח שהאפקטיביות תהיה אפסית. כשמפרסמים באזור מסוים בחנות, חשוב לוודא שתשומת הלב של הלקוח תופנה ישירות מהמסך למוצר על המדף. זוהי גדולתו של הפרסום הדיגיטלי, היכולת לקרב בין הפרסומת למוצר מעולם לא הייתה טובה כל כך. במסוף תחבורה לדוגמה, ניתן לתת ערך מוסף לפרסומות באמצעות עדכוני חדשות בזמן אמת וכך למשוך את הלקוחות לצפייה במסך לזמן ממושך יותר.

  • תזמון 

    על מנת להשלים את התהליך, עלינו לתזמן היטב את הפרסומות המוצגות. בחנות נציג מבצע על שמלות ערב בשעות הערב; במסעדה, נוכל להציג תפריט בוקר, צהריים וערב שמתעדכן אוטומטית ובשדה התעופה נוכל להציע מבצעים של הדקה האחרונה. כך נוכל להגיע לקהל יעד ממוקד היטב, שצופה בפרסומות שלנו מרצונו החופשי, ובתזמון שגורם לו להיות רוב מאי פעם לרכישת המוצר שאנחנו מפרסמים. אבל, היתרון הגדול ביותר הוא, שכל הצדדים יוצאים מרוצים, אנחנו נהנים מפרסום אפקטיבי למוצר, והצרכן נהנה מפרסומות מתי ואיפה שהוא צריך אותן.

דילוג לתוכן