טעויות נפוצות בשילוט דיגיטלי

פרויקטים רבים של הטמעת שילוט דיגיטלי נכשלים כישלון חרוץ.

לכאורה, הטמעה של מערכת מסכים שמעבירה מידע ללקוחות נראית טריוויאלית ופשוטה, אולם הנחה זו בדיוק גורמת למטמיעים לזלזל בהרבה נקודות חשובות לאורך הדרך של התקנת מערכת שכזו, ולצערנו התוצאה היא מיידית וכואבת – המסכים לא משרתים את המטרות שלשמם הוצבו, ההחזר עבור ההשקעה לא נראה באופק וההטמעה כולה נחשבת לכישלון.

השאלות שמנחות אותנו כאשר אנחנו ניגשים להקמת פרויקט שילוט דיגיטלי צריכים להיות אלו:

האם יש לנו תכנית ברורה של החזר ההשקעה?

ההשקעה הגדולה שנדרשת בהקמת פרויקטים של שילוט דיגיטלי מחייבת מודל עסקי ונקודת איזון ברורה. מתוך זה עלינו להציב לעצמנו מטרות שמגדירות היטב את היעדים של המסכים, אלו יכולים להיות:

– קידום מכירות מוצרים משלימים
– הזרמת תנועת קונים לאזורים “קרים” בחנות
– מיתוג ובידול
– שירות ללקוח עם מידע אינפורמטיבי על תהליכי רכישה
– עיצוב אוירה ויצירת חוויית רכישה

רק לאחר הבנת יעדים אלו, נמשיך את תכנון מערך המסכים על פי היעדים שהוגדרו ובמטרה להגיע לקהל יעד ממוקד ככל האפשר על פי מיקומים נבחרים וזמני התצוגה. (אפשרי ואף מומלץ לקבוע יעדים שונים למסכים בזמנים שונים ביום)

מה אנחנו מוכרים בעצם?

נקודה נוספת היא היכן ואיך ישיגו המסכים את האימפקט האפקטיבי ביותר, הטכנולוגיה עצמה אינה מספיקה כדי למכור את עצמה, חשוב לא לשכוח את המטרה שלשמה התכנסנו מלכתחילה.

וזו גם הסיבה שהרבה הטמעות כאלה נכשלות, הן רואות למול עיניהם את הטכנולוגיה כזרז המכירות העיקרי בזמן שהן שוכחות ששום דבר בטכנולוגיה אינו חדש באמת – הוא רק נראה כזה. מסכים היו קיימים מאז ומתמיד, אותו כנ”ל מחשבים ומערכות לניהול פרסום, אם נתייחס לטכנולוגיה עצמה כאל אמצעי השיווק העיקרי שלנו – לא נגיע רחוק.

מי פה אחראי על התוכן?

אז מה כן? דבר ראשון, וחשוב מכל: תוכן, תוכן ושוב תוכן.

שילוט דיגיטלי מורכב משני דברים עיקריים: טכנולוגיה ותוכן, בעוד הטכנולוגיה מרשימה, אין בכוחה לדחוף לקוח לרכישה, לעומתה, תוכן אינו מתיימר להרשים אף אחד, אבל לקוחות מתייחסים אליו בכובד ראש. הם מחכים לו וצופים בו, ואם הוא מספיק משכנע (לדוג’: עונה על צורך או מגרה חושים) הוא ידחף לרכישה.

איפה המסכים?

מיקום, מתפקידו של המיקום למשוך את עיני הלקוח, תהיו מופתעים לדעת שלקוח לא יסתכל ואף לו לרגע על עשרה מסכים שמפוזרים מסביבו ולעומת זאת, תזוזה אקראית ומבריקה בזוית עינו תמשוך מיד את תשומת ליבו.

השפע של המידע ששוטף אותנו באזורים קמעונאיים בימינו גורם לנו להתרכז פחות זמן בכל אחד מפריטי המידע, ולכן לאחר שתפסנו את עינו של הלקוח אנחנו ניגשים לנקודה השלישית שמחברת את שני הנקודות הקודמות ביחד: דחיפה לרכישה.

האם המסך רלוונטי בכלל? עדכון ורלוונטיות.

אחד מהיתרונות המרכזיים והחשובים במערכת שילוט דיגיטלי הוא יכולת העדכון והדינמיות של המערכת, אולם כבר בשלב התכנון רבים נוטים לא לייחס לכך חשיבות גדולה מדי ומשאירים את יכולת העדכון בצד וללא השקעה מתאימה, וכךגורמים למערכת שנראית כמו מיליון דולר (ועולה מיליון דולר) לתפקד כמו מערכת שלטים עלובה, כשמגיעים לתכנן פרויקט שילוט דיגיטלי חשוב מאוד לשים לב לתהליך העדכון של המסכים, אם הוא לא יהיה פשוט ונגיש, המערכת לא תחזיר את העלויות שהושקעו בה.

סיכום

אלו היו כמה מילים בלבד על חשיבותו של התכנון של מערכת שילוט דיגיטלית,שימו לב, הטכנולוגיה כמעט ולא משחקת כאן תפקיד, לצורך העניין – אם היה כאן שלט מודפס במקום מסך דיגיטלי ההשפעה הייתה כמעט דומה. וזוהי המסקנה העיקרית לגבי כישלונות עבר בתחום השילוט הדיגיטלי:
ההתקדמות הטכנולוגית נועדה בשבילנו ולא בשביל הלקוח, הלקוח לא מתרשם ממערך המחשבים והשרתים המפותח שעומד מאחורי המסך, הוא מתעניין באופן שבו המסך הזה עוזר לו בלבד.

לצערנו – רוב המפעילים שוכחים נקודה זו, ומתייחסים לטכנולוגיה כאל זרז המכירות העיקרי – יש לנו מסך והוא חדיש ויפה ולכן אנחנו לא צריכים להשקיע בתוכן איכותי או במיקום אסטרטגי – זו טעות מאוד נפוצה והיא גורמת לכישלון מהדהד כל פעם מחדש.
הלקוחות לא מתייחסים למסכים, המפרסמים לא מבינים למה, באיזשהו שלב הכדאיות הולכת ופוחתת עד שההתייחסות למסך היא כאל בזבוז כסף טהור והמסכים יורדים אחר כבוד.

נקודות אלו הן רק ההתחלה בדרך למערכת שילוט דיגיטלי מוצלחת, יש עוד טעויות רבות במהלך הדרך שחשוב להכיר ולדעת לא ליפול בהן.
אנחנו באנגאליה מעמידים לרשות הלקוחות שלנו יועצי שילוט דיגיטלי ומלווים כל פרויקט מההתחלה ולאורך כל הדרך. בשבילנו, מערכת שילוט דיגיטלי היא כמו ילד שצריך לגדול ולהתפתח בהשגחה מתמדת, יש הרבה מה ללמוד בדרך למערכת שילוט דיגיטלי מוצלחת, ואנחנו תמיד נהיה פה בשביל לוודא שתעמדו ביעדים שלכם ושההחזר עבור ההשקעה יהיה ברור מתמיד.

האפקטיביות המפתיעה של פרסום בחנויות

מחקרים שנעשו מצביעים על כך שהצרכנים נמשכים יותר לפרסומות מחוץ לבית, כולל כאלה המוצגות על גבי מסכים לחנויות. הם מוצאים אותן יותר מעניינות, מוכנים להשקיע יותר

שילוט דיגיטלי במלונאות

מלונות זקוקים לתקשורת שוטפת עם האורחים, עבור כך קיים מערך אנשי שירות בקבלה שנכון להעביר מידע ולעזור להם. אך מה אם נוכל לצמצם את הצורך

דילוג לתוכן