מסכי מידע כשילוט דיגיטלי – מקצועי או ביתי?

היתרונות של מסכי מידע דיגיטליים על פני אפשרויות אחרות להעברת מסרים היא ברורה – תכנים דינמיים שמדברים עם קהל היעד במקום ובזמן שהוא צריך אותם – כל אלה הופכים את התקשורת ליעילה ואיכותית.

אחת הדילמות שנוגעות להתקנת שילוט דיגיטלי נוגע לסוג המסך שבו כדאי להשתמש. למעשה, ישנן שתי אפשרויות: מסכי מידע ביתיים שכולנו מכירים, ומסכים מקצועיים שנועדו להצגת תוכן בעסקים ומקומות ציבוריים.

ההבדלים בין מסכי מידע מקצועיים למסכים ביתיים טמונים בעיקר בצורך ובמטרות השימוש; בעוד המסך הביתי מיועד לשימושים קצרים וספציפיים, המסך המקצועי מיועד לשימושים ארוכים עם חשיבה ותכנון  שעוזרים למקסם את היעילות ומקלים על התפעול.

ההמלצה הגורפת היא תמיד להשתמש במסך שהינו ייעודי לצורך שלו, ולכן כאשר מדובר בתחום של מסכי מידע אנחנו תמיד ממליצים להשתמש במסכים מקצועיים.

עם זאת, העלות של מסכים אלה גבוהה לעיתים ב30% או יותר מעלותם של המסכים הביתיים, כך שניגשנו להבין מה התמורה שמקבלים עבור המחיר.

שעות העבודה

לכל מסך יש מספר שעות צפייה שמוצהרות לשימוש ע"י היצרן, לאחריהן המסך מתחיל לדהות ולהיחלש.

מסך מקצועי לשילוט דיגיטלי בנוי לעבודה של 16-24 שעות ביממה ואילו המסך הביתי מתוכנן לעבוד בין 6-8 שעות ביממה.

לפעמים שימוש במסך ביתי מעבר לשעות הפעילות המומלצות על ידי היצרן עלול לבטל את האחריות.

בדרך כלל אפשר בקלות לראות את ההבדלים לאחר שנה של פעילות בין מסך ביתי למקצועי.

מסגרת

חלק חשוב לא פחות בבחירת המסך, היא המסגרת שמקיפה אותו, בעוד במסכים ביתיים אין הרבה משמעות לעובי המסגרת וחברות המסכים אפילו משקיעות מאמצים עיצוביים על מנת שהמסגרת תיראה יוקרתית, במסך מקצועי המגמה הפוכה – השאיפה היא שהמסגרת תהיה קטנה עד לא קיימת, וזו שנשארה בדרך כלל שחורה לחלוטין בצבעי מט, על מנת לא לבלוט ולהדגיש את מה שחשוב באמת – התוכן.

מסכי מידע חכמים

המסכים היום כבר יודעים להפעיל שלל אפליקציות ללא מחשב או מכשיר חיצוני, כך גם בשילוט דיגיטלי.

אבל, תוכנות שילוט דיגיטלי בדרך כלל לא יודעות ולא בנויות לעבוד על מסכים חכמים ביתיים, אלא על מסכים חכמים מקצועיים.

שילוב כזה בין תוכנת שילוט דיגיטלי למסך מקצועי חכם מעניק שקט נפשי ותמיכה רחבה, מכיוון ששיתוף הפעולה בין יצרן החומרה לחברת התוכנה הוא בדרך כלל גלובלי ויציב, החומרה לא משתנה והיא נמצאת בשימוש במקומות רבים בעולם. בניגוד למחשב עם מערכת הפעלה, שהתצורה שלו משתנה באופן תדיר.

עם מסך ביתי בדרך כלל ניאלץ להוסיף מחשב חיצוני שכזה, וכך סך העלות של שימוש במסך ביתי עולה בסופו של דבר על זו של המסך המקצועי.

 

מסכים ביתיים בשימוש מקצועי – מסגרת רחבה מאוד לכל מסך ופליטת חום בלתי מבוקרת הפכו את המסכים הללו ללא יעילים

אחריות

מסכים מקצועיים מגיעים כמעט תמיד עם שלוש שנים אחריות באתר הלקוח, כיאה לצורכי הלקוח.

אחריות על מסך ביתי משתנה בהתאם להחלטות היבואן, אולם יש לקחת בחשבון שאחריות לשנה אחת בוודאי איננה מספיקה למסך שעומד לעבוד כמעט ללא הפסקה וכן שהורדת מסך מהקיר ושליחתו למעבדה כרוכה בכל כך הרבה כאב ראש שלפעמים כבר עדיף לקנות מסך חדש.

עמידות בפני חום ואבק

אם אזור ההתקנה שלכם נמצא בסיכון גבוה לפיח, אבק, חום או אלמנט מאתגר אחר, הבחירה במסך מקצועי היא כמעט ודאית, המסכים הללו נבנו כדי לעמוד בטווחי טמפרטורה גבוהים יותר והצטברות של לכלוכים לא ימנעו מהם לפזר כראוי את החום ולהמשיך לעבוד.

מניעת התעסקות לא מורשית

כשמסך נמצא במקום ציבורי, זה מאוד מפתה ללחוץ על הכפתורים שלו ולהוציא אותו משימוש.

היום עם אפליקציה פשוטה אפשר לשלוט על כל מסך מהטלפון בתוך שניות, כשהנזק יכול לנוע מסתם מסך שהפסיק לעבוד עד שידור תכנים פוגעניים שגורמים נזק לעסק.

מסכים מקצועיים מגיעים עם יכולת נעילת כפתורים פיזיים על המסך והגנה עם סיסמא על שימוש בשלט רחוק.

הפרטים הקטנים שמשלימים את התמונה

כשמסך ביתי חוזר אחרי הפסקת חשמל, מי מדליק אותו?

במסך מקצועי אין שאלה, הוא חוזר לבד.

אם המחשב שמאחורי המסך נשלט מרחוק ונכבה בלילה, האם המסך מציג מסך כחול או נכבה גם הוא, ממתין לחזרה לפעולה של המחשב? שוב, במסך מקצועי אין שאלה.

האם אפשר להתקין מסך ביתי לאורך, במקום לרוחב? לא תמיד, לפעמים זה עלול לגרום נזק לפיקסלים, מסך מקצועי בנוי לעבודה בעמידה או בשכיבה.

האם אפשר לחבר את אותם מסכי מידע לרשת כדי לשלוט על הווליום, או לכבות את המסך ממחשב מרוחק? רק עם מסך מקצועי אפשר.

סיכום

בכל פרויקט של שילוט דיגיטלי באמצעות מסכי מידע ההמלצה הראשונית היא לבחור במסכים מקצועיים. כל סוגי האתגרים של שילוט דיגיטלי קלאסי כבר נבחנו והוטמעו פתרונות עבורם במסכים המקצועיים.

אם עברתם על התכונות שלעיל ולא מצאתם בהם צורך בפרויקט הספציפי שלכם, או אם חשוב לכם מאוד לשמור על עלויות נמוכות בפרויקט, ניתן להשתמש במסך ביתי, רק שימו לב שלקחתם בחשבון את המגבלות של מסך כזה.

מהניסיון שלנו, ככל שמספר המסכים בפרויקט גדול יותר, כך חשובה יותר היעילות והשקט הנפשי שנותנים לנו המסכים המקצועיים לאורך זמן.

אנחנו באנגאליה יכולים לספק לכם מידע מפורט באשר לבחירה הנכונה, ולסייע לכם לעשות אותה כך שתתאים לתקציב שלכם באופן מדויק.

לקבלת מידע נוסף ולהתאמת מסכי מידע שעושים את ההבדל צרו עמנו קשר ואנחנו נשמח לעמוד לשירותכם. 

מסך מקצועי – עומד לאורך, עם מסגרת דקה, מסר בהיר וברור גם לאחר שנים
דילוג לתוכן